Çocuklarda Ortodonti Tedavisi

Çocuklarda Ortodonti Tedavisi İstanbul

Tüm tedavi süreçlerinde olduğu gibi ortodonti tedavisinde de erken tanının önemi büyüktür. Ortodonti tedavisi için erken tanı dönemi ise çocukluk dönemidir diyebiliriz. Çünkü, çocukluk döneminde kemik gelişimi devam eder ve süt dişleri kalıcı dişlerle değişir. Ortodontik tedavideki birçok uygulama için ideal olan bu dönem, tedavilerden en etkin sonucun alınmasını sağladığı gibi çene kemiklerinden kaynaklanan sorunların teşhis edilmesi için de en iyi dönemdir. Erken tespit edilen diş bozuklukları, çocukluk döneminde hızlıca tedavi edilebilir ve çocukların psikolojisini korumak için de oldukça önemlidir. Çapraşık dişler, çene darlıkları, konuşma ve çiğneme bozuklukları; çocukların akranları arasında dalga konusu olmasına ve özgüvensiz büyümesine neden olabilir.

Erken Dönem Ortodonti Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Kemik gelişimi tamamlandıktan sonra çene ve kemiklerle ilgili tedavilerin yapılması giderek zorlaşır. Yeni çıkan dişlerin yerine gelen kalıcı dişler, çene kemikleri içinde yerini almaya başladığı için kemiklerin şekillenmesi daha kolay olur ve çocuklarda yapılan ortodonti tedavisi daha hızlı sonuçlar verir. Aynı zamanda bazı tedaviler, yalnızca erken tanı ve tedaviyle mümkündür. Bu nedenle ortodontistler, çocukların gecikmeden ortodonti kliniklerine muayene olmasını tavsiye ediyor. Bazı ortodontik sorunlar, siz dışarıdan herhangi bir bozukluk fark etmeseniz bile, ortodonti uzmanları tarafından fark edilebiliyor. İleride ortognatik cerrahi gerektiren işlemlere yol açabilecek bu sorunlar çocukken kolayca düzeltilebiliyor ve yetişkinlik döneminde de ağız sağlığını korumak kolaylaşıyor.

Erken Dönem Ortodonti Tedavisi Kaç Yaşında Başlar?

Çocuklarda ortodonti tedavisi İstanbul işleminin önemini artık biliyoruz. Peki çocuklarımızı kaç yaşından itibaren diş hekimine götürmeliyiz? Birçok uzman bunun için bir ağrı ya da çürük oluşumunu beklememenizi öneriyor. Amerikan Ortodonti Derneği (American Association of Orthodontics), çocukların 7 yaşından itibaren mutlaka bir ortodonti uzmanına görünmesi gerektiğini söylüyor. Eğer belirgin çene sorunları gözünüze çarptıysa bu süre çok daha erken olabilir. Çünkü çocuklarınızı ne kadar erken diş hekimine götürürseniz, çene ve dişleri o kadar rahat şekil alacak; ortodontik tedavi o kadar kolay şekillenecektir. Aynı zamanda erken dönemde başlanan tedaviler, 9 -14 yaş döneminde (karışık dişlenme döneminde) diş tellerine olan ihtiyacı azaltmaktadır. Çocuklar, henüz geniş arkadaş gruplarına sahip olmadan tedavi sürecini atlatarak psikolojik olarak da güçlü bireyler olabileceklerdir. Özellikle çocuğunuzda parmak emme, dil itme gibi alışkanlıklar varsa; ağızda tam kapanmama durumu, çarpık kapanan diş görünümü, çenenin ileride/ geride olması gibi durumlar dikkatinizi çekiyorsa ne olursa olsun çocuğunuzu erkenden bir ortodonti uzmanı tarafından muayene edilmelidir. Bu dönemde sabit ya da çıkarılabilen apareylerle tedavi uygulanabilir ve kalıcı iyileşme etkin bir şekilde sağlanabilir.

Erken dönem ortodonti tedavisinde uygulanan tekniklerle:

• Erken diş kaybı
    • Çenenin önde ya da geride olması
    • Ağzı kapatırken çenenin kayması
    • Parmak emme, dil itme gibi alışkanlıklardan kaynaklanan bozuklukların önüne geçilebilir.

Dişlenme Döneminde Ortodonti Tedavisi

Ortodontik tedavide sıkça kullanılan hareketli apareyleri genellikle 7 -12 yaş aralığındaki çocuklarda görürüz. Süt dişlerinin daimi dişlerle değiştiği ve kalıcı dişlerin sürdüğü bu dönem; karışık dişlenme dönemi olarak adlandırılır. Dişlenme dönemindeki hastalarda uygulanacak ortodontik tedavilerde uzmanlar sabit apareyleri, hareketli apareyleri, çene genişletme apareylerini, alışkanlık kırıcı apareyleri ve yer tutucu apareyleri kullanabilirler. Bu dönem, aynı zamanda çene bozukluklarının tedavisi için ideal dönemdir. Fakat ortodontik tedavi çene kemikleri izin verdiği sürece her yaşta mümkündür. Özellikle günümüzde yeni nesil diş plakları ile yetişkin bireylerde de estetik görünümlerini bozmadan, ortodontik tedavi ihtiyacını karşılanmaktadır.