Ortognatik Cerrahi

Ortognatik Cerrahi İstanbul

Diş ve çene bozukluklarını gidermek için yapılan ortodontik tedavilerin bazı durumlarda cerrahi işlemlerle desteklenmesi gerekebilir. Çene bozukluklarının düzeltilmesi amacıyla yapılan cerrahi işleme ortognatik cerrahi denir. Özellikle ortodontik tedaviye geç başlanması durumunda çene uyumsuzluklarının giderilmesi için ortognatik cerrahiye başvurulabilir.

Ortognatik Cerrahi Nedir?

Ortodonti tedavisi, diş ve çene bozuklukları olmak üzere ağız yapısındaki bozuklukların giderilmesine odaklanır. Çene uyumsuzluklarının giderilmesinde, kimi zaman kamuflaj (maskeleme) tedavileri ya da yalnızca diş telleri yetersiz kalabilir. Bu durum, yetişkinlerde daha fazla görülür. Kemik gelişimi tamamlandığı için çeneler arası uyumsuzluklar ortodontik apareyler ile düzeltilemeyebilir. Ortognatik cerrahi İstanbul tedavisi, ilerlemiş çene bozukluklarını cerrahi müdahale ile tedavi ederek çenenin estetik görünmesine yardımcı olur.

Hangi Durumlarda Ortognatik Cerrahiye İhtiyaç Duyulur?

Az önce belirttiğimiz gibi çene uyumsuzluğu olan hastanın yaşı, ortognatik cerrahide oldukça belirleyicidir. Ortognatik cerrahi tedavisi, -nadir durumlar hariç- 18 yaş üzeri bireylere uygulanır. Kemik yapısının ortodontik tedaviye yanıt vermemesi ya da ortodontik tedaviye uygun olmaması durumunda ortognatik cerrahi tedavisi tercih edilir. Ortognatik cerrahi:

Ortodontik tedavinin yetersiz kaldığı durumda

Yetişkin hastalarda çenenin geride ya da ileride olması durumunda

İlerlemiş vakalarda konuşma bozuklukları, çene ağrısı ve çiğneme problemleri ile karşılaşıldığı durumlarda tercih edilir.

Ortognatik Cerrahi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Ortognatik cerrahi işlemi genel anestezi ile yapılır. Bu nedenle birçok ameliyatta karşımıza çıkan hazırlık süreci ortognatik cerrahi işleminde de geçerlidir. Ortognatik cerrahi işleminden önce:

Hasta, doktorların genel kontrolünden geçer ve hastanın ilaç alerjisi, kronik hastalıkları vb. özel durumları saptanır.

Ameliyatın hangi çenelere uygulanacağı belirlenir. Gerekli durumlarda iki çeneye de cerrahi işlem uygulanır. Hastanın röntgen ve tomografi sonuçları alınır. Hangi çenenin kaç mm hareket ettirileceğine karar verilir.

Ameliyattan önce hasta en az 6 saat, hasta aç olmalıdır ve sigara içmemesi tavsiye edilir.

Operasyondan sonra kemikleri sabitlemek için kullanılan apareyler ömür boyu kalabileceği gibi ameliyat sonrası çıkarılabilir. Bu sürece doktorunuz karar verir.

Ortognatik Cerrahi Sonrası Ne Kadar Sürede İyileşme Olur?

Ortognatik tedavi sonrasında iyileşmenin hızı kişinin bünyesine bağlıdır. Bu nedenle kişiden kişiye değişebilir. Bu süreci hızlandırmak için kişiye sigarayı bırakması şiddetle tavsiye edilir. Sigara yaraların iyileşme sürecini uzattığı gibi çene kemiklerinin kaynama sürecini de engelleyebilir.

Hastanın ameliyattan sonra bir süre konuşmaması tavsiye edilir.

Kişi ameliyattan sonraki 10-14 gün boyunca yalnızca sıvı ile beslenir. Bu süreçte hasta biraz kilo verebilir. Beslenmenin yetersiz kaldığı durumlarda doktor kontrolünde ek besin takviyeleri yapılabilmektedir.

Hastanın günlük yaşantısına dönebilmesi için ortalama 20 gün yeterlidir. Kişi, 20 gün sonra işe veya okula başlayabilir. Tabii bu süreçte yine de dikkatli olması, kendini darbelerden koruması ve çenesini fazla zorlamaması gerekir. 20. gün kontrolünden sonra muayene sıklığı azalır fakat 1,5 ay ara ile devam eder.

Ortognatik Tedaviden Sonra Diş Teli Takılır mı?

Çene kemikleri ideal konuma getirildikten sonra dişlerin doğru kapanması ya da yeni çene şekline uyum sağlaması için ortodontik tedaviye devam edilebilir. Diş hekiminizin ortodonti tedavisini gerekli görmesi durumunda uygun tedavi yöntemi belirlenir.

İstanbul Ortognatik Cerrahi Fiyatları Nelerdir?

İstanbul, ortognatik cerrahi tedavisi görmek isteyenler için kaliteli sağlık hizmetlerini sunabilecek büyük bir şehirdir. Bu nedenle farklı fiyat aralıklarında, cerrahi işlem gerçekleştiren birçok klinikle karşılaşabilirsiniz. Verilen bu fiyatlarda vakanın durumu kesinlikle belirleyicidir. İlerlemiş vakalarda fiyatlar artabilir.